Empowering Teachers through Design Thinking: Developing Learning Prototypes for Multilingual Students
DOI:
https://doi.org/10.5354/0719-837X.2020.55992Palabras clave:
Design literacy, design thinking, professional development, teachers, teaching multilingual studentsResumen
This paper argues that developing teachers’ design literacy will enable them to better respond to the demands of their work in schools. Our approach involves partnering with teachers and other educators through professional development. They learn design thinking tools from us and apply them to a problem faced at their schools, while we research their progress solving the problem and putting design thinking tools into practice. We present a case of schools challenged by how to support students in the process of learning English. We ask, how might teachers learn and use design thinking to develop effective supports for their multilingual students? The research team used mixed methods to gather data. Overall, we noticed our teacher-partners shift from conceptualizing language learning as vocabulary and grammatical structures, to thinking holistically about the range of challenges multilingual students face in schools. We present two teacher cases that highlight how design thinking was used to cultivate design literacy and help their students develop academic and social language skills. Our research was with elementary and middle schools, but we believe that the principles outlined in our design thinking project could extend beyond grade level and content areas.Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
El envío y evaluación de material recibido por "RChD: creación y pensamiento" supone que los autores conocen y aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores retienen los derechos de copia (copyright) y ceden a la revista el derecho de primera publicación del trabajo, bajo Creative Commons Attribution License, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que hagan referencia al autor o autores del trabajo y a su publicación en esta revista.
- Los autores son libres de realizar otros acuerdos contractuales para la distribución no exclusiva del artículo que publiquen en esta revista (como puede ser incluirlo en una colección institucional o publicarlo en un libro), siempre que indiquen claramente la publicación original del trabajo en esta revista.
- Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Ello quiere decir que los usuarios pueden usar la obra (imprimirla, descargarla y guardarla), pero no pueden generar obras derivadas ni con fines comerciales, y en cualquier situación deberán reconocer siempre la autoría del documento. 
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
- Los autores liberan expresamente al Departamento de Diseño de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo de la Universidad de Chile, de cualquier responsabilidad por cualquier infracción legal, contractual o reglamentaria, que eventualmente cometa o hubiere cometido en relación a la obra, obligándose a repararle a la institución todo daño resultante de la infracción de los derechos mencionados con anterioridad.